HOME » WEBSHOP » CONTACT » BRAND MEDIABERICHTEN

BRAND HOOGEVEEN | BRAND SHOVEL - Bron: Hoogeveensche Courant

Op de Buitenvaart in Hoogeveen vloog dinsdag een shovel op een aanhanger in brand. De shovel stond in de bedrijfshal. Gelukkig werd in de woning, die naast de bedrijfshal is gesitueerd, de vrouw des huizes wakker. Zij sloeg alarm. Haar man ging in de bedrijfshal, reed de aanhanger naar buiten en begon met de tuinslang te blussen tot de brandweer er was.


BRAND EXLOO | BRAND DISTILLEERDERIJ EXLOO DRENTHE - Bron: DVHN

Brand drank distilleerderij Drenthe. Een distilleerderij en de bijbehorende woning in Exloo zijn in de nacht van woensdag in vlammen opgegaan. De bewoners zijn nog niet gevonden. De brandweer heeft de brandende gebouwen op het bedrijfsterrein gecontroleerd laten uitbranden. De distilleerderij is net als de woning compleet afgebrand. In de beginfase hebben de hulpdiensten er alles aan gedaan om de gebouwen en eventueel aanwezige personen te redden. De plaats Exloo bevindt zich naast Emmen.


BRAND RECYCLINGBEDRIJF | BANDENRECYCLINGBEDRIJF BRABANT 2017
Brand recyclingbedrijf. De bandenopslag van een recyclingbedrijf is in de nacht van zaterdag op zondag door een grote brand getroffen. De brandweer heeft de brand vanwege de rookontwikkeling gecontroleerd laten uitbranden. Omwonenden moesten ramen en deuren sluiten en de ventilatie uitzetten. Uit voorzorg werden ook luchtmetingen uitgevoerd. De brand op het terrein van het recyclebedrijf brak rond 02.30 uur uit. De brandweer voorkwam dat de brand naar een naastgelegen pand zou overslaan. Brandblussers gebouwen en terreinen recyclebedrijf kopen? 

BRAND KLAZIENAVEEN DRENTHE | BRAND ZALENCENTRUM 2016

Brand Horeca gelegenheid Klazienaveen te Drenthe. Dinsdagmiddag is door brand een zalencentrum in Klazienaveen verwoest. Twee honden die binnen waren zijn vanwege de brand omgekomen. Omdat het zalencentrum door de hevige brand als verloren kan worden beschouwd werd besloten het gebouw te laten uitbranden. Hoe de brand in deze Horeca gelegenheid was ontstaan is onbekend. Wel is bekend dat de brand op de zolder van het zalencentrum is ontstaan. 


BRAND EMMEN DRENTHE | BRAND RESTAURANT 2016

Woningbrand Emmen. Brand in een woning boven een restaurant aan de Weerdingerstraat te Emmen heeft in de middag korte tijd brand gewoed. De woningbrand ontstond volgens de brandweer in de prullenbak. Na het blussen van de brand in de woning heeft de brandweer de woning geventileerd. Brand in een prullenbak vindt meestal plaats omdat men rookwaren vanuit de asbak in de prullenbak gooien die nog niet volledig uit zijn gemaakt. 


BRAND HOOGEVEEN DRENTHE | AUTOBEDRIJFSBRAND 2016

Brand Hoogeveen Gemeente Emmen provincie Drenthe. Een forse moeizaam te blussen brand heeft in het weekend een autobedrijf in Hoogeveen compleet verwoest. In het autobedrijf waren brandblussers aanwezig waarmee men de brand direct probeerde te blussen. Brandweerkorpsen konden niet voorkomen dat het bedrijfsgebouw helemaal afbrandde. Het autobedrijf ging als gevolg van de brand volledig verloren. Nadat de brand geblust was is het niet direct onduidelijk wat de oorzaak van de brand in het autobedrijf was. Het bedrijf was al eerder onderhevig aan poging tot brandstichting.


BRAND VEENOORD DRENTHE | BEDRIJFSBRAND 2016 

Brand Veenoord Gemeente Emmen provincie Drenthe is een slachtoffer gevallen. Twee mensen raakten gewond meldde de politie Drenthe. Het slachtoffer is een man uit Emmer-Compascuum. De beide gewonden zijn mensen uit Zwartemeer en Veenoord. De slachtoffers waren bij de oven aan het werk toen er een ontploffing plaatsvond. Ze zijn naar verschillende ziekenhuizen in Drenthe gebracht. De brand woedde in een bedrijfsloods te Veenoord. Het is niet duidelijk of de ontploffing in het bedrijf te Veenoord de eerste oorzaak of het gevolg van de bedrijfsbrand waren. 


2015 | BRAND DOOR BLIKSEMINSLAG VARKENSSCHUUR OOTMARSUM

De brand in een varkensschuur vannacht in Ootmarsum is zeer waarschijnlijk ontstaan door blikseminslag. Dat zegt de eigenaar van de boerderij. Er was een keiharde knal, waarvan je meteen naast je bed staat. Toen ik naar buiten keek, zag ik de vlammen al uit de schuur komen", zegt eigenaar Paul Bruggink. In de nieuwe schuur waren 2000 varkens aanwezig. Van de schuur is weinig over, de schade aan de omliggende panden is beperkt gebleven.  


2015 | GROTE BRAND  BOERDERIJ EASTEREIN

EASTEREIN - Bij een boerderij aan de Sjaardaleane in Easterein heeft woensdag een grote brand gewoed. De brand ontstond in een mestvergisting installatie. Meerdere brandweerkorpsen rukten uit nadat er werd opgeschaald van een middelgrote naar een grote brand. Ruim een half uur later had de brandweer de brand geheel onder controle.  


2014 | GROTE BRAND BIJ BEDRIJF OP SCHIPHOL

SCHIPHOL - Op de Valkweg bij Schiphol heeft maandagavond een flinke brand gewoed in een bedrijfsverzamelgebouw. De brandweer rukte met groot materieel uit omdat het gebouw vlakbij de Zwanenburgbaan ligt. Het vuur was snel bedwongen en onder controle. Het vliegverkeer is geheel niet in het gevaar geweest. 


2014 | UITSLAANDE BRAND WINKELCENTRUM WEZEP

WEZEP - Bij een brand in een winkelcentrum in Wezep is een kledingwinkel flink beschadigd geraakt. “Alles is verloren. Er is allemaal roetschade en waterschade en de stank van die rook zit in de kleding. Dat krijg je er niet meer uit. Dat is een grote strop, vooral het moment van het jaar is een groot probleem. De beste twee weken van het jaar komen er aan en dat mis je nou”. De brand ontstond vrijdagochtend in een naastgelegen slagerij. Rond 4.00 uur begon de brand en deze leek snel onder controle. Rond 8.45 uur was de brand onder controle. 


2012 | BRAND DOOR KORTSLUITING WASDROGER

TERNEUZEN – Op de bovenverdieping van een woning aan de Margrietstraat in Terneuzen is maandagavond rond 18:10 uur brand ontstaan in een wasdroger. De Terneuzense brandweer heeft de wasdroger uit het huis verwijderd en een nacontrole uitgevoerd waarna de woning kon worden door geventileerd. De woning heeft aanzienlijk flinke rookschade opgelopen. Stichting Salvage is ingeschakeld om de bewoners te helpen met de opgelopen schade. 


2013 | BRAND HORECAPAND STEENWIJK
STEENWIJK - woensdag heeft er een brand gewoed in het monumentale horecapand De Rechter. De brand ontstond rond 11.00 uur in de horeca keuken van het horecabedrijf. Rond 17.00 uur 's middags werd het sein brandmeester gegeven. De brand is ontstaan in de frituurpan in de keuken. Door de brand was er in een deel van de historische binnenstad geen stroom. Dit kwam doordat de transformatoren, bestemd voor een deel van de elektriciteit voorziening in de binnenstad, zich in het afgebrande horecapand bevonden. 

2012 | BRAND METERKAST WONING

GOES – In de middag werd de brandweer van Goes zaterdag opgeroepen voor een binnenbrand aan de Paul van Zeelandlaan te Goes. Aldaar bleek er brand in de meterkast van een woning te zijn ontstaan. Kort na de eerste melding werd er opgeschaald naar een middelbrand. Hierop werd ook de tweede tankautospuit ter plaatse geroepen om te assisteren. Inmiddels waren de vlammen vanuit de buitenkant van de woning duidelijk zichtbaar. De brandweer heeft de brand vanaf de voor- en achterzijde van de woning weten te blussen. Door de brand heeft de woning echter wel veel schade opgelopen door bluswater en rook.


Een brand verwoest bedrijfspanden, woningen, voertuigen en vaartuigen. Een beginnende brand is mogelijk nog met draagbare brandblussers in het eerste stadium te blussen. Is er brand? Geef iemand dan direct de opdracht om de brandweer te bellen en begin zelf met blussen. In de webwinkel onderhoudsvrije brandblussers voor bedrijven kopen. Onderhoudsvrije brandblussers bedrijfsgebouwen en particulier thuis. Neem bij vragen gerust contact op.